donderdag 24 maart 2016

Justitie: liegen en belasteren is geoorloofd in het kader van het maatschappelijke debat'' (II)

Onder deze kop schreef ik dat de Officier van Justitie de strafklacht heeft geseponeerd die het Platform Stop Racisme en Uitsluiting had ingediend naar aanleiding van de leugens en verdachtmakingen die het Platform over zich heen kreeg ter gelegenheid van onze Kristallnachtherdenking op 8 november 2015.  (Voor het artikel klik hier)
Tegen deze beslissing van de officier is beroep mogelijk, namelijk bij het Gerechtshof via de zogenoemde ''Artikel 12 Procedure''.  Maar daar is geld voor nodig dat we niet hebben, scheef ik.
Naar aanleiding daarvan kregen we van verschillende kanten het aanbod financieel bij te springen. Bijdragen zijn uiteraard zeer welkom en kunnen worden overgemaakt naar:
rekening NL26 INGB 0006 0250 95
ten name van SBDG Stop Racisme en Uitsluiting.
Graag duidelijk vermelden ''ARTIKEL 12".

Alvast veel dank!

3 opmerkingen:

frans zei

Gestort, maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het met je studie is afgelopen. Vertel je ons daar nog iets over??

Abu Pessoptimist zei

Frans,
Dank.
Wat mijn studie betreft: Ik heb alles voor mijn BA (Bachelors) gehaald, maar het diploma moet nog worden uitgereikt. Ik kom er nog op terug. - Nu even niks en dan in september verder voor de Master.

Anoniem zei

Hallo Maarten Jan, gefeliciteerd met je BA! groet van Judith

Israel valt voor de vierde keer het Shifa-ziekenhuis aan

Het Shifa-complex brandt (foto van X)  Israelische troepen zijn maandagnacht opnieuw het Shifa-ziekenhuis in Gaza-stad binnengevallen. Tanks...