zondag 10 augustus 2014

Israeli's schieten 12-jarige jongen dood in vluchtelingenkamp bij Hebron


De stervende Khalil Muhammad al-Anati (Ma'an  News)

Israelische  militairen hebben zondagmorgen een 12-jarig jongen doodgeschoten in het Fawwar kamp ten zuiden van Hebron. Khalil Muhammad Ahmad al-Anati werd in de rug geschoten terwijl hij voor zijn  huis aan  het spelen was. Artsen in het Ahli ziekenhuis in Hebron zeiden dat de jongen getroffen was door een kogel die lichaam was binnengedrongen via het onderlichaam en er via het kruis er weer was uitgegaan. Zij trachtten een zware bloeding te stoppen en de jongen te reanimeren, maar waren daar niet in geslaagd.
Inwoners van het Fawwar-kamp zeiden dat een groep Israelische technici onder begeleiding van Israelische militairen om onbekende redenen  het kamp was binnengegaan kort voordat de jongen werd doodgeschoten. De groep Israeli's werd onthaald op stenen, waarop de militairen het vuur openden. Daarbij was de 12-jarige Khalil, die een eind verderop voor zijn huis stond, getroffen.
Khalil is de 17e Palestijn op de Westoever die in een maand tijd werd gedood. De meesten werden doodgeschoten tijdens protestdemonstraties tegen de Israelische aanval op Gaza.
Inmiddels circuleert ook een video waarin te zien is hoe vrijdag tijdens een demonstratie in Hebron de 40-jarige Nadir Idriss wordt neergeschoten. Idriss overleed een dag later in het ziekenhuis. Zoals in de opname hieronder te zien is, is  Idriss een heel eind verwijderd van de militairen en is hij absoluut geen bedreiging voor hen. Zij dood is het zoveelste bewijs dat Palestijnen op de Westoever regelmatig zonder enige reden worden doodgeschoten. (Er zowrdt ook nooit een deugedlijk ondrezoek inegstye3ld naar dit soort zaken). Zie ook dit rapport van de mesnerehctenoganisatie B'tselem over recente gevallen.    

4 opmerkingen:

Titus zei

Dit vind dus al jaren plaats door Israelische soldaten. Willekeurig Palestijnen ombrengen. Straffeloos.
Welke mentaliteit is hiervoor vereist?

(Abu, die antirobot test met woorden is bij mij zeer moeilijk. Ik moet vele keren op verversen-icoon klikken voor ik een leesbare tekst krijg. Is er geen andere oplossing voor?)

Feng zei

@Titus
Het kan helpen om de paginaweergave wat te vergroten (ctrl + muiswieltje naar beneden of boven draaien)zodat de getrukeerde tekst beter leesbaar wordt.

Feng zei

Abu wat jammer dat ik nu via Google mijn post bij jou in de bus krijg.
Kan ik net zo goed direct een briefje naar de binnenlandse veiligheidsdienst sturen met al mijn internet verkeer.
Kan je het niet weer zo maken, zoals eerder, dat je enkel met het invullen van de naam de besteldienst mobiliseert?
Of is Trollenland in een dermate hoge staat van paraatheid dat het jou opbreekt?
Vriendelijke groet,
Feng

Abu Pessoptimist zei

Feng,
Ik wou dat er een formulier was waarmee ik iedereen kon vragen zich te identificeren met een email adres. Google doet daar echter niet aan. Nu probeer ik wat en dan is het steeds niet goed.

Israel valt voor de vierde keer het Shifa-ziekenhuis aan

Het Shifa-complex brandt (foto van X)  Israelische troepen zijn maandagnacht opnieuw het Shifa-ziekenhuis in Gaza-stad binnengevallen. Tanks...